bojarsove stránky Ako vybrať doménu
Ako si vybrať správnu doménu PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 5
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Pondelok, 12 December 2011 21:35

Ako postupovať pri výbere domény

Rozhodujete sa ako si vybrať meno domény. V podstate každá dobrá rada je drahá. Ja by som pouvažoval nasledovne.

Povedzme si napríklad tieto tri základné podmienky:

  1. Preferujeme, aby sa názov domény zhodoval s niektorým kľúčovým slovom, ktoré by mohlo byť pre predmet jej hľadania vhodným. Príklad: upratujete, tak to bude upratanie.sk, máte hudobnú skupinu, tak to bude hudba.sk. Zabudnime na chvíľu, že by mohli byť tieto domény obsadené.
  2. Možno by mohol byť správny nápad dať doméne meno podľa zvolenej webovej lokality, respektíve špecifického názvu firmy, či prezývky. Príklad: novum.sk, atlantic.sk, bojars.sk...
  3. Dôležité je aj akú TLD (doménu najvyššej úrovne) si pri doméne volíte. Chcete mať za bodkou príponu: ".com", ".info", ".net", alebo ste za národnú doménu napríklad ".sk", ".hu", ".cz"?

Čo je vlastne správne a čo nie?

 

Iba názor. Skúsme si pripomenúť podmienky a šance internetu. Niekto nás hľadá a nájde.  Nájde nás preto, lebo si nás prečítali, objavili nás vyhľadávače. Keď sa k nám dostanú ľudské oči, prezrú si obsah. Zapamätajte si: nečítajú, alebo iba minimálne! Prezrú si aj ostatné stránky, ktoré im vyhľadávače ponúkli a rad-radom ich zatvárajú. Nemajú voči vám nijaký sentiment. Nemusia ho mať, lebo vy ich nevidíte. Neusmievajú sa aby boli príjemní. Nemilosrdne práve zatvárajú aj tú vašu stránku.

 

Bez akýchkoľvek (ti)rád a odborných diskusií si odpovedzme nasledovne:

  1. Meno domény so všeobecným názvom je nevýrazné a tak sa iba teoreticky môže stať, že sa zapamätá. Iba náhodou sa stane, že vás podľa názvu upratanie.sk, hudba.sk nájde. Skôr vám niekto poradí aby ste si niečo kúpili na Hej.sk, shark.sk, či nay.sk... tí sú konkrétni.
  2. Mimochodom, viete aké sú dva najznámejšie výrazy na svete: "O.K." a "Coca-Cola". Špecifické meno firmy, či prezývky teda funguje ako značka, ktorá sa pri očakávanom obsahu stáva identifikátorom pre budúcu návštevu. Dôležitý je obsah stránok a nie názov domény.
  3. TLD sú dôležité pre cieľovú skupinu. Čím sú všeobecnejšie, tým sú pre vyhľadávače náročnejšie na identifikáciu. Má to nasledovné úskalia:
    • všeobecné: ".com", ".info", ".net", ".org", ".edu", ".gov"  a iné majú ambície oslovovať široké a iné spektrum návštevníkov a aj ich konkurencia je adekvátna k tejto skutočnosti
    • národné: .sk, .hu, .de atď. oslovujú počty návštevníkov podľa internetového pokrytia jednotlivých krajín. Či s tým niekto súhlasí, alebo nie faktom zatiaľ je, že vyhľadávače uprednostňujú svoje výsledky:
      • podľa rozpoznaného jazyka vyhľadávaného kľúčového výrazu slova vo vyhľadávacom okienku. Vyhľadávače ako je google sú už natoľko prepracované, že rozpoznajú preklepy a synonymá.
      • podľa rozpoznanej IP adresy providera, ktorý poskytol osobe, ktorá vyhľadáva jej pripojenie na internet. Znamená to napríklad to, že keď hľadáte z práce a máte nemeckého zamestnávateľa, ktorý poskytuje pripojenie cez nemeckého providera, môže sa stať, že vaše výsledky vyhľadávania z práce na tie isté slová budú "prekvapivo" odlišné od tých, ktoré vyhľadáte z domu, kde máte slovenského providera.
      • väčšinou sa do prvých pozícií dostávajú výsledky zo stránok, ktoré majú národnú doménu, ktorá je rozpoznaná vo vyhľadávanom výraze. Pre slovenské slová je to ".sk". Napríklad aj keď hľadáte slová v maďarčine a máte slovenského providera (poskytovateľa) internetu môžu byť medzi prvými nájdenými stránky s TLD ".sk" a obsahom v maďarskom jazyku. Vyhľadávače dokážu identifikovať aj providera podľa mesta. Takže vám môžu pridať aj niektoré výsledky v pohraničných oblastí.

Akú doménu si teda zvoliť?

  1. Rozhodnite sa či chcete aby vás vaši návštevníci rozpoznali a či si vás majú zapamätať podľa mena. Doména s kľúčovým menom by mohla slúžiť iba na presmerovanie na vašu stránku s originálnym menom. Príklad: podarilo sa vám kúpiť doménu zábava.sk, tak ju presmerujte tak, aby sa po jej zadaní objavila stránka srandisiti.sk. Kúpite si síce dve domény, ale zvýšite si (možno) svoje šance. A aj tak na záver o všetkom rozhodne obsah stránok.
  2. Rozhodnite sa, akej veľkej konkurencii chcete čeliť. Možno má pre vás zmysel mať TLD ".com", ale ".net", či ".info" je skôr pre viacjazyčné weby... prečo sú asi najlacnejšie? Hm a tie ".com" sú prečo také populárne a najdrahšie?
  3. Rozhodnite sa ktorú krajinu, či národ chcete svojimi stránkami najviac oslovovať a ako internacionálne uvažujete. Možno je lepšie pri viacerých jazykoch uvažovať o presmerovaní domén iných krajín na jednu stránku, ktorá má viacero jazykových verzií.

Ako zistiť, či je doména voľná?

Ako zistíte, aká doména v rôznych TLD je voľná. Našiel som pre vás takúto stránku. Teraz sú tam alternatívy pre bojarsa. Vy si samozrejme zadajte do vyhľadávacieho (search) zadajte svoj vyvolený názov.

Posledná úprava Sobota, 06 Apríl 2013 07:11
 
Reklamný prúžok
Copyright © 2017 bojarsove stránky. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je bezplatný softvér uvoľnený pod licenciou GNU/GPL.

Rank SK