bojarsove stránky Copywriting a reklama
Copywriting a reklama na internete PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 4
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Sobota, 26 November 2011 10:22

Čo je to ten Copywriting

copywriting"Copywriting" v prípade internetu je vlastne práca na napísaní a zladení obsahu, ktorý sa má na stránke nachádzať. Copywriting je reálna redakčná práca. Copywriting je o oslovení. Copywriting existuje aj v iných médiách: televízia, rozhlas, tlačené médiá... je to štýl, ktorý má za cieľ zaujať. Je to štýl reklamy. Je to (aj vaša) ostrá prezentácia. Internetová a hlavne tzv. "domovská" stránka je tiež formou reklamy. Výstižný obsah stránok je súčasťou web dizajnu.

Internetové stránky sa nečítajú, ale prezerajú

Väčšina vlastníkov prezentácií si neuvedomuje, že internetové stránky sa nečítajú, ale prezerajú. Je iba na vás, či si obsah stránky doplníte sami, alebo požiadate niekoho iného.

Napísať text dokáže mnoho ľudí. Predpokladám, že každý si to o sebe myslí, že to dokáže. Až keď si sadnete ku klávesnici a napíšete niekoľko viet a obsah, ktorý bude treba zverejniť na hlavnej stránke o vás možno práve vtedy pochopíte, prečo by mohol túto prácu urobiť niekto iný, napríklad aj copywriter.

Teda pochopíte to v prípade, že máte schopnosť k veciam pristupovať sebakriticky. Ak nie pochopíte to neskôr, keď budete niekomu vysvetľovať, to "čo ste (predsa) jasne na svoje stránky napísali".

Text nestačí. Text musí mať formu: nadpis, cez ktorý ho vyhodnotia vyhľadávače. Nadpisom je aj titulok stránky, ktorý si možno ani nevšimnete, lebo je úplne hore v prehliadači. Nadpisy majú svoje úrovne. Je ich šesť. Aj tieto úrovne nadpisov sú dôležité. Ku nadpisom patrí text, ktorý s ním musí korešpondovať. K nadpisom by som dodal osobnú skúsenosť s typickými bulvárnymi článkami, ktoré väčšinou okrem nadpisu už nič nepovedia... ale pútajú pozornosť.

Nedovoľte, aby návštevník vašich stránok musel rozmýšľať

Neviem presne, čo mám dodať k tomuto podnadpisu, hovorí sám za seba. Rôznymi výskumami (aj mojimi vlastnými) bolo zistené, že priemerné trvanie prezerania internetovej stránky trvá iba niekoľko sekúnd. Viac ako desať sekúnd prezerania je už úspechom. Viac ako desať sekúnd pozerania stránky znamená, že návštevníka niečo zaujalo. Znamená to, že stránka je napísaná a rozvrhnutá tak, že návštevník dostal pocit, že našiel to čo hľadal.

Je na nás, aby sme návštevníka oslovili tak aby ho to zaujalo a aby sa s nami ešte chcel stretnúť.

Posledná úprava Nedeľa, 03 Marec 2013 22:28
 
Reklamný prúžok
Copyright © 2017 bojarsove stránky. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je bezplatný softvér uvoľnený pod licenciou GNU/GPL.

Rank SK