bojarsove stránky Sledovanie internetu
Technika vysledovania
Čo sú internetové prehliadače? PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 38
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Sobota, 26 November 2011 18:54

Internetový prehliadač (browser)

Poznáte ich?

Internetové browsery na bojars.skInternet Explorer, Avant, Maxthon, Google Chrome, Opera, Firefox, Flock, Safari, Konqueror... sú to názvy internetových prehliadačov (alebo aj "browserov"). Internetové prehliadače sú teda programy, v ktorých si otvárate internetové stránky. Nemýľte si ich s internetovými vyhľadávačmi.

Keby som mal ísť do detailov, mohol by som menovať ešte verzie prehliadačov. Verzie prehliadačov sa menia hlavne z nasledovných dôvodov:

  • riešenia problémov so zabezpečením prehliadačov
  • riešenia problémov s interpretáciou HTML a CSS kódovania internetových stránok
  • v rámci zavádzania podpory prechodu na nové verzie HTML5 a CSS3, ktoré zjednodušujú vkladanie nových funkcií do stránok.

Pre webdizajnera býva zmena k lepšiemu problém. Majú ošetrené chyby starších verzií a musia riešiť chyby nových. Áno: všetci robíme chyby.  Dizajn treba ladiť: pre prehliadače, pre vyhľadávače (SEO), pre návštevníka (copywriting). Niektorí webdizajneri stavajú na moderných technológiách a tým nepriamo nútia užívateľov aby si inštalovali nové verzie prehliadačov. Spoliehajú sa na to, že vývoj ide dopredu a s ním aj užívatelia. Majú pravdu: tak to má byť.

Výhodou je, že prehliadače sú na internete na stiahnutie väčšinou zadarmo. Na kontrolu toho, aké prehliadače sa na internete práve používajú slúžia napríklad tieto štatistiky počítadiel na internetových stránkach.

Stránky na stiahnutie prehliadačov

Tu je niekoľko adries, kde sa dajú stiahnuť tie najdôležitejšie internetové prehliadače:

Stiahnuť si môžete prehliadače aj po kliknutí na ich logá:

 

Posledná úprava Nedeľa, 07 August 2016 08:19
Čítať celý článok...
 
Internetové vyhľadávače a katalógy PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 28
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Sobota, 26 November 2011 22:28

Čo sú to internetové vyhľadávače a katalógy

vyhľadávače a katalógy stránokInternetové vyhľadávače a internetové katalógy sú vlastne naši pomocníci, ktorí naše stránky ponúknu našim návštevníkom.

Poznámka na úvod: Internetové vyhľadávače nie sú to isté ako internetové prehliadače.

Ako fungujú vyhľadávače?

Internetové vyhľadávače sú v súčasnosti vlastne internetové programy, tzv. "(ro-)boti", ktorí prehľadávajú miliardy stránok na celom internete a robia si z nich vlastné textové katalógy. Sťahujú si stránky do svojich databáz, z ktorých ich potom ponúknu podľa kľúčových slov. Uvedomte si, že internetové vyhľadávače nie sú ľudia, ale programy. Fungujú teda objektívne podľa toho ako ich naprogramovali.

My poznáme vonkajšiu stranu vyhľadávačov. Sú to tie vyhľadávacie okienka ako má napríklad google. Do okienka napíšeme vyhľadávacie výrazy. Po potvrdení vyhľadávania sú výrazy porovnané s kľúčovými slovami zo stránok.

"Pán" vyhľadávač google vám vytvorí zoznam stránok s odsekom textu, kde sa tieto slová nachádzajú.Ten zoznam má k dispozícii tak rýchlo preto, lebo si ich k sebe stiahol pomocou robotov. Neukazuje vám stránku, ale jej kópiu.

Poznáte PageRank?

Poradie ukázaných stránok je určené podľa dôležitosti, ktorá je stanovená vzorcom. Tento vzorec nie je verejne známy. Nikto nevie presne na 100% ako dostať stránky na prvú pozíciu vo vyhľadávaní. Kto to tvrdí, že to dokáže, ten sa predáva. Pozná podmienky, ktoré by mohli zvýšiť dôležitosť stránky, no za výsledok v prvej desiatke nájdených stránok ručiť nemôže. Ďalej to nekomentujem.

Zakladatelia spoločnosti Google sú Sergej Brin a Larry Page. Google má svoje vlastné hodnotenie dôležitosti, ktoré sa nazýva "PageRank". Je to algorytmus, ktorý vyvinul Larry Page. Sám google(.sk) dôležitosť seba samého hodnotí 8 z 10 možných bodov... zo slovenských domén má (september 2010) pagerank 8 iba 17 stránok. Číslo 10 som zatiaľ zazrel iba u Facebooku.

Platené pozície

Existuje možnosť dostať sa do prvej pozície v google cez platenú reklamu. Sú to tie farebne odlíšené (podfarbené) výsledky vyhľadávania, ktoré sa nachádzajú hore, alebo vpravo. Znamená to asi toľko, že sú vpredu lebo si za to priplatili. Kto platí viacej bude vyššie. Kto je na tejto pozícii je tam teda vlastne z toho istého dôvodu ako firmy, ktoré majú reklamné bloky v ostatných médiách. Ale aj to je podmienené tým, za čo a aké kľúčové slová podľa ich dôležitosti platí. Pripláca si za pozíciu slov, nie za pozíciu vyhľadávania.

Najpoužívanejšie internetové vyhľadávače

Z hľadiska porovnania frekvencie používania sa za dominantný vyhľadávač na internete dá považovať známy google takmer vo všetkých jazykových mutáciách. Goggle v podstate dominuje aj na Slovensku. Na svete existuje iba niekoľko málo výnimiek, ktoré google konkurujú. Sú nimi:

  • Yahoo! - dominuje v Japonsku, ale má svoje percentá na trhoch ako je USA a iné. Treba si uvedomiť že tam má jedno percento počtu užívateľov inú váhu, ako na našom malom Slovensku... jedno percento USA sú tri milióny ľudí, čo je 60% všetkých obyvateľov Slovenska.
  • Seznam.cz - v Českej Republike nedominuje google, ale práve Seznam a významným je aj Centrum.cz, ale ten používa technológiu google.
  • V pre nás exotickejších krajinách ako je Čína, Kórea, či v štátoch, kde vládne niektorá azbuka majú svoj veľký význam ich miestne vyhľadávače. V podstate platí veta o percentuálnom vyjadrení, ktorú som spomenul pri zmienke o vyhľadávači Yahoo!

Najznámejšie internetové vyhľadávače

Ponúkam vám zoznam niektorých vyhľadávačov. Mnohé poznáte, no nájdu sa tu aj také, o ktorých ste možno nevedeli. Niektoré už možno zanikli, ale odkazy som nechal, lebo pre mňa je zaujímavé vidieť komu pripadli.

Posledná úprava Nedeľa, 07 August 2016 08:32
Čítať celý článok...
 
Registrácia do katalógov PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 10
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Štvrtok, 14 Február 2013 20:43

Ako sa registrovať do katalógov?

registrácia do katalógovPre tých, ktorí majú ambície pridávať svoje stránky do katalógov na internete nezávisle, pridávam niekoľko typov, ktoré mi kedysi fungovali. Fungujú snáď dodnes. Uvedomte si, že čím viackrát sa registrujete tým viacej odkazov na vaše stránky bude existovať. Aj keby ste tých registrácií urobili tisíc, pre internet je to iba kvapka v mori. Ale ako sa hovorí: "kvapka ku kvapke..." poďme na to!

Najprv si pripravte údaje pre registráciu

Chce to trpezlivosť, postreh a zoznam stránok, kde sa dá (hlavne zadarmo) registrovať. Keď máte zoznam najprv si pripravte text, ktorý budete do katalógov pridávať. Text by mal byť neformátovaný. Napíšte si ho preto v nejakom jednoduchom textovom editore, najlepší je napríklad Poznámkový blok. Nepoužívajte Word ani nič pokročilejšie, lebo jeho formátovanie textu vám bude komplikovať prácu v jednoduchých formulároch stránok. Budete teda potrebovať takéto slová:

  • Názov webstránok. Pre názornosť to nazvime podľa týchto stránok:
    • bojarsov WEB
  • Popis stránok. Popis stránok je jednoduchý text, ktorý má zaujať. Je to teda niečo ako slogan:
    • bojarsov WEB - stránky s fotografiami a informáciami o internete, o zelenine a keď budete dobrý tak aj tortu vám upečieme
  • adresa (internetová doména) stránok:
    • http://www.bojars.sk/
  • kľúčové slová (oddeľte ich čiarkou amdzerou za čiarkou):
    • bojars, tvorba, webdizajn, redizajn, copywriting, grafika, fotografie, webmastering, informácie, internetové, vyhľadávače, prehliadače, dobro, zelenina, torty, pečenie
  • okrem toho tam zapíšte kontaktné údaje (príklad):
    • meno: Janko Mrkvička
    • adresa: 811 01 Bratislava, Na Rýnku č.d. 27
    • IČO: 123456789
    • email: Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.
    • mobil: +421 955 956 957

A začnite registrovať

Predpokladám, že nie ste pán Mrkvička, a ani nerobíte nič z toho, čo som popísal, ale je to inšpirácia na základný text, ktorý budete "donemoty", podľa toho ako uznáte za vhodné vkladať do katalógov, ktoré navštívite. Potom ako ste pripravený aj psychicky aj fyzicky:

  • Pozrite si na klávesnici, kde máte tlačidlá Ctrl+C a Ctrl+V. Urobte si strečing ukazováka a palca...
  • Pripravte si stránku s odkazmi na katalógy
  • Klikajte odkazy a vypĺňajte (Ctrl+C a Ctrl+V) registračné formuláre katalógov (väčšinou je v zoznamoch stránok niekde okolo odkaz "Pridať (vložiť) stránku"
  • niektoré stránky možno budú vyžadovať ešte iný údaj, no vy to zvládnete...

Emailová adresa by mala byť reálna a funkčná. Budú vám na ňu postupne budú prichádzať odpovede, že si vás doplnili do zoznamu, možno odkaz na potvrdenie registrácie. Nie všetky weby zareagujú, ale nevadí... tie ktoré fungujú si vás radi pridajú. Však preto sú katalógy. Aj oni budú mať nový funkčný spätný odkaz.

 

Neskôr vás oslovia možno z Google, z Atlasu, Azet, Zoznamu, či nemáte záujem o platené miesto, či reklamu. Iba od vás záleží, či záujem máte alebo nie...

 

Okrem katalógov vám odporúčam nainštalovať/ zaregistrovať si na stránku počítadlo:

  • Toplist (vlastne jeho slovenská verzia)

Okrem toho, že si Vás ochotne pridá do svojich katalógov poskytne vám po vložení zvolených kódov niektoré štatistiky, ktoré vám (možno) budú "hladiť egá" číslami o návštevnosti vašej prezentácie.

Aby bol tento text úplný pridávam niekoľko ďalších odkazov na katalógy.

Najviac používané internetové katalógy

Posledná úprava Piatok, 10 Júl 2015 09:04
Čítať celý článok...
 
Copywriting a reklama na internete PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 4
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Sobota, 26 November 2011 10:22

Čo je to ten Copywriting

copywriting"Copywriting" v prípade internetu je vlastne práca na napísaní a zladení obsahu, ktorý sa má na stránke nachádzať. Copywriting je reálna redakčná práca. Copywriting je o oslovení. Copywriting existuje aj v iných médiách: televízia, rozhlas, tlačené médiá... je to štýl, ktorý má za cieľ zaujať. Je to štýl reklamy. Je to (aj vaša) ostrá prezentácia. Internetová a hlavne tzv. "domovská" stránka je tiež formou reklamy. Výstižný obsah stránok je súčasťou web dizajnu.

Internetové stránky sa nečítajú, ale prezerajú

Väčšina vlastníkov prezentácií si neuvedomuje, že internetové stránky sa nečítajú, ale prezerajú. Je iba na vás, či si obsah stránky doplníte sami, alebo požiadate niekoho iného.

Napísať text dokáže mnoho ľudí. Predpokladám, že každý si to o sebe myslí, že to dokáže. Až keď si sadnete ku klávesnici a napíšete niekoľko viet a obsah, ktorý bude treba zverejniť na hlavnej stránke o vás možno práve vtedy pochopíte, prečo by mohol túto prácu urobiť niekto iný, napríklad aj copywriter.

Posledná úprava Nedeľa, 03 Marec 2013 22:28
Čítať celý článok...
 
Internet webdizajn, vyhľadávače a SEO PDF Tlačiť E-mail
Užívateľské hodnotenie: / 3
SlabéDobré 
Napísal bojars   
Utorok, 29 November 2011 20:53

Čo je to to SEO?

SEO - Search Engine Optimilization, je úprava stránok tak aby sa boli čo najčitateľnejšie a najzaujímavejšie pre vyhľadávače (najznámejším je google, ale aj Yahoo, jyxo, Seznam a iné.).

Treba si zopakovať, že vyhľadávače nie sú ľudia, ale programy a preto je technológia SEO založená na pochopení logiky, podľa ktorej sú tieto programy urobené. Text a obsah stránok teda nie je celkom náhodný a samoúčelný. Je zameraný na tzv. kľúčové slová, ktoré by mali pritiahnuť záujem vyhľadávačov, ktoré ho potom na základe týchto slov ukážu tým, čo na internete niečo hľadajú.

Príklad vyhľadávania

Keď niekto hľadá upratovaciu firmu, tak napíše do okienka vyhľadávača: "upratanie", keď niekto chce firmu na vyčistenie podzemných garáží, tak napíše "čistenie podzemných garáží". Málokto píše le jedno slovo, niekto pridá minimálne názov mesta: Bratislavu, Nitru, Zvolen, Košice...

Cieľom nastavenia kľúčových slov je aby sa vaše stránky na ne dostali čo najvyššie. Nie je to jednoduché, je tu veľká konkurencia. Na kľúčové slová musí myslieť ten, kto píše obsah stránok, t.j. Copywriter.

Mimochodom pozrite si, kto je na prvých miestach pre tieto kľúčové slová. Nie je to "náhodou" firma NOVUM R.T.?

Registrácia v katalógoch

Súčasťou optimalizácie je registrácia v katalógoch. Na jednej strane sa stránka nachádza v ich ponuke, na druhej je výhodou, že odkazuje, dáva spätný odkaz na stránku a to majú vyhľadávače tiež veľmi rady. No existuje aj výmena odkazov, kedy vznikajú tzv. "linkfarmy", ktoré vyhľadávače pre zmenu penalizujú vylúčením z výsledkov.

 

Viacej praktických rád o tom, ako sa registrovať do katalógov so dal do osobitného článku.

Výrobné tajomstvo

Okolo optimalizácie je celá veda. Pravdupovediac spôsob hodnotenia stránok vyhľadávačmi je viac-menej akýmsi výrobným tajomstvom... zaručená stopercentná pozícia v reálnom vyhľadávaní neexistuje. Svojim spôsobom prístupnosť pre vyhľadávanie podmieňuje aj správna taktika pri voľbe internetovej domény.

Posledná úprava Nedeľa, 03 Marec 2013 22:20
 


Reklamný prúžok
Copyright © 2017 bojarsove stránky. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je bezplatný softvér uvoľnený pod licenciou GNU/GPL.

Rank SK